موسسه خیریه توانبخشی همدم فتح المبین

شرکت پارس فیروزه خراسان

زمینه های تخصص
  • تولید کننده انواع فراورده حجیم شده بر پایه غلات ، تافی ، آبنیات ، پاک کردن و بسته بندی حبوبات ، تولید و بسته بندی آجیل و بسته بندی خشکبار

درباره شرکت:

-از سال ۱۳۴۲ فعالیت اولیه با عنوان برادران نخودی در یک کارگاه آجیل پزی کوچک در شهرستان نیشابور آغاز و به تدریج توسعه یافت.در سال ۱۳۵۸ پس از کسب تجارب و مهارت های لازم، کارگاه به کارخانه تبدیل و به محل فعلی واقع در کیلومتر ۲ جاده مشهد منتقل شد.در این محل ابتدا با ۵۰ نفر پرسنل تولید انواع آجیل و خشکبار را آغاز نمود.

-در سال های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ به علت مشکلات ارزی و عدم موافقت وزارت صنایع برای وارد نمودن دستگاه های بسته بندی اتوماتیک،مدیران مجبور گردیدند برای بسته بندی خشکبار و آجیل و بدون در اختیار داشتن نقشه های فنی و قطعات مورد نیاز ،از روی تنها دستگاه بسته بندی خارجی الگو برداری نمایند که در این راستا موفقیت های قابل توجهی کسب گردید.

-این واحد با کوشش سایر اعضا در سال ۱۳۶۶ به شخصیت حقوقی تبدیل و با نام شرکت صنایع غذایی بینالود(سهامی خاص)در اداره ثبت نیشابور به ثبت رسید.

-در سال ۱۳۶۷ برای اولین بار در کشور و حتی خاورمیانه به ابتکاراین شرکت ،جرقه و استارت تولید شیرین گندمک حجیم شده که در راستای استفاده و حمایت از امکانات کشاورزی کشور بوده،آغاز گردید.این محصول با نام تجاری شیرین گندمک جرقه به ثبت رسید و با تولید انبوه به بازار داخلی و خارجی عرضه شد که همان ابتدا مورد استقبال مصرف کنندگان واقع گردید.

-در سال ۱۳۶۸ پس از موفقیت در راه اندازی خطوط جدید شیرین گندمک، شرکت تولید محصول پفک نمکی را دنبال کرد که با نام تجاری بهانه نمکی به ثبت رسید و به محصولات تولید کارخانه افزوده شد.

-در طرح توسعه بعدی و افزایش در تنوع تولیدات خود،در سال ۱۳۷۰ با برنامه ریزی مناسب مجوز اجرای طرح توسعه و تولید محصولات بیسکوئیت،ویفر،کیک و کلوچه و تافی اخذ گردید که به انگیزه تنوع در تولید ،در سال ۱۳۷۲ یک خط کامل آدامس بادکنکی خریداری و به محصولات اضافه شد.

-در سال های ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۲ پرسنل شرکت به حدود ۱۰۰۰ نفر ارتقا و دفاتر نمایندگی این شرکت در کل ایران و کشور های مجاور فعال و تبلیغات رسانه ای این شرکت در سطح گسترده ای پخش و تبلیغ گردید.

-در سال ۱۳۸۴ شرکت صنایع غذایی بینالود به دو شرکت با شخصیت حقوقی مستقل تغییر ماهیت داد که شرکت پارس فیروزه خراسان هم اکنون در زمینی به مساحت ۳۱۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۶۰۰۰ متر مربع با تولید فرآورده هایی مانند شیرین گندمک،سریال صبحانه،پاپ کرن شکلاتی با نام تجاری ((جرقه)) و انواع پاپ کرن ،پفک نمکی و استیک با نام تجاری(( بهانه)) همچنان مشغول فعالیت است.

شرکت پارس فیروزه خراسان

  • کیلومتر ۲ جاده نیشابور مشهد
    www.pfkh.ir
  • ۰۵۱۴۲۲۲۷۰۰۸-۹